Professional Resume

Name: Kádár Anett
E-mail: kdr.anett@gmail.com

EDUCATION
  • PhD, Earth Sciences, University of Szeged, Szeged, Hungary, Spring 2019
    Dissertation Title: “Primary and Secondary School Students’ Geographical Misconceptions”
  • University certificate, Translation and Interpreting, University of Szeged, Szeged, Hungary, Spring 2005
  • MA, American Studies (with teacher training track), University of Szeged, Szeged, Hungary, Spring 2002
  • MSc, Geography (with teacher training track), University of Szeged, Szeged, Hungary, Spring 2001
EMPLOYMENT
Academic Experience
  • EGU Geoscience Education Field Officer, 2019-present (only part-time)
  • Research associate, MTA-SZTE Research Group on Geography Teaching and Learning, University of Szeged, Szeged, Autumn 2017-present (only part-time)
  • Expert (participating in the development of the new Geography curriculum), Oktatás2030, Eszterházy Károly Egyetem, Eger, Hungary, 2018-2019
Teaching experience
  • Freelance EFL Teacher, BKMRFK (Bács-Kiskun County Police), 2017-present (only part-time)
  • Teacher of English and Geography, Kisszállási Sallai István Általános Iskola (grades 1-8), Kisszállás, Hungary, 2015-2017
  • Teacher of English and Geography, Kiskunhalasi Bibó István Gimnázium (grades 9-12), Kiskunhalas, Hungary, 2001-2015
EXPERTISE
  • Geographical misconceptions
  • Climate change education and outreach
  • Methodological development
  • Curriculum and textbook writing
  • Teaching students with special educational needs
  • Teaching adults
HONORS AND AWARDS
  • National Conference of Students’ Circles, first prize in the section “Landscape Geography”, Autumn 2001
PROFESSIONAL DEVELOPMENT
  • Pozitív pszichológia a tanteremben – pozitív pedagógia továbbképzés pedagógusok számára [Positive psychology and pedagogy in the classroom], Neteducatio Kft., 2019
  • Válj digitális pedagógussá most! [How to be a digital teacher?], Neteducatio Kft., 2017
  • Dyslexia and Foreign Language Teaching, Lancester University, 2017
  • Játékkal jobb tanítani! – A gamification elmélete és gyakorlata kezdőknek [The theory and practice of gamification], 2017
  • 1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében [1956 Revolution], 2017
  • Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz [How to use the e-teacher module?], 2016
  • Földrajztanári továbbképzés a Magyar Földrajzi Társaság szervezésében megrendezett Oktatás-módszertani és Földrajztanári Konferencián [A methodological course on new techniques in geography teaching], 2016
  • On the Spot in the Classroom, MM Publications, ELT Hungary, 2016
  • Papíralapú és on-line tesztfeladatok írása, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet [How to wraditional and on-line tests], 2013
  • Szótárismeret, szótárhasználat, Grimm Könyvkiadó Kft. [Everything about dictionaries], 2012
  • Springer Journal author academy, JURE 2012
  • Longitudinal data analysis, JURE 2012
  • Qualitative synthesis in educational science, JURE 2012
  • Gyógy- és fűszernövény termesztési ismeretek, Bács Agrárház Nonprofit Közhasznú Kft. [How to cultivate herbs and spices], 2012
PUBLICATIONS

See:
https://m2.mtmt.hu/api/publication?cond=authors;in;10029431&cond=category.mtid;eq;1&&page=1&labelLang=eng

PROFESSIONAL MEMBERSHIPS
  • Magyar Földrajzi Társaság (Hungarian Geographical Society)
  • European Geosciences Union (EGU)
LANGUAGES
Hungarian
Native Language
English
Advanced Speaking, Reading and Writing
German
Upper-intermediate Speaking, Reading and Writing